weggooi servies

Sinds de corona crisis is begonnen, overal ter wereld, heeft vooral in de horeca dit zijn impact gehad. Veel horecagelegenheden hebben zich in allerlei bochten moeten wringen om toch nog op een bepaalde manier overweg te kunnen met de huidige 1,5 m samenleving. Het betekende simpelweg minder klanten. Ook moesten de horeca gelegenheden zich daar op aanpassen als het ging om het plaatsen van stoelen en tafels in hun onderneming. Deze moesten zodanig worden geplaatst dat de 1,5 m kon worden gehandhaafd. Zonder deze maatregelen mochten de horeca gelegenheden niet open. En dat is natuurlijk geen optie, voor geen enkele ondernemer. Maar door deze maatregelen is de omzet natuurlijk een stuk minder. Dit komt niet in de laatste plaats omdat er minder klanten tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn in de horeca gelegenheid. Dit was veroorzaakt door de maatregelen die hierboven zijn beschreven. Tegelijkertijd lopen allerlei kosten gewoon door voor een gemiddelde horeca ondernemer. Denk bijvoorbeeld aan huur, personeel, inventaris, en voedselwaren. Het is dus elke horeca onderneming er aan gelegen om zoveel mogelijk op de kosten te besparen. Het heeft echter niet zoveel zin om te beknibbelen op personeel. Ook in de huidige tijden is het personeel gewoon heel erg hard nodig. Horecagelegenheden hebben op dit moment zelfs een nijpend tekort aan personeel.

weggooi servies

Hoe je als horecazaak de 1,5 m samenleving aangaat

Het is voor veel horecazaken dus belangrijk om te gaan werken met het zogenoemde weggooi servies. Weggooi servies heeft zo zijn voordelen ten opzichte van het gebruikelijke traditionele servies. Elke keer als klanten klaar zijn met eten of drinken, wordt het servies van de tafel gehaald en naar de keuken gebracht om afgewassen te worden. En op deze manier loopt het personeel risico om via de oppervlakken of via contact met de klant besmet te worden. Door te werken met weggooi servies, is deze hele risico factor geëlimineerd. Klanten kunnen simpelweg een plaats verlaten nadat zij klaar zijn, het personeel kan vervolgens het weggooiservies in de prullenbak gooien. Het scheelt ook weer extra handelingen voor het personeel, zoals afwassen, waardoor veel tijd en dus ook veel kosten bespaart kunnen worden.