Het doel van online marketing is voornamelijk het krijgen van nieuwe klanten. Niet alleen het krijgen van nieuwe klanten is belangrijk, maar ook het opbouwen van een goede reputatie is erg belangrijk. Om een stijgende omzet te genereren is het handig om bestaande klanten steeds te laten terugkomen op jouw website. Je kan hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van YouTube adverteren. Adverteren op YouTube kan voornamelijk erg goed werken als je een wat jongere doelgroep hebt. Veel jongeren zitten tegenwoordig op YouTube en zien heel wat advertenties voorbijkomen. Als jouw advertentie erg pakkend is en erg verschillend is dan de advertenties van andere bedrijven kan je omzet erg goed gaan stijgen.

Content marketing

Vaak wordt er gedacht dat online marketing en content marketing hetzelfde is, alleen met een andere naam. Toch zit hier een verschil in die weinig mensen weten. Online marketing is het op de markt zetten van een product door middel van het internet. Content marketing is een vorm van marketing, waarbij je content creëert om een goede connectie op te bouwen met jouw doelgroep. Je maakt de marketing dus niet alleen om een product te verkopen, maar ook om de klanten te entertainen met dingen. Zo kan je bijvoorbeeld op YouTube adverteren, om de mensen eraan te herinneren dat ze bij jouw bedrijf een bepaalde soort product of dienst kunnen kopen die ze misschien nog nodig gaan hebben.

Content marketing en online marketing

Om zoveel mogelijk tevreden klanten te krijgen is het handig om zowel content marketing als ook online marketing toe te passen in jouw businessmodel. Door beide soorten marketing te gebruiken kan je dus een hoge stijging in de omzet verwachten, als dit positief wordt ontvangen door de doelgroep aan wie je jouw product/dienst verkoopt. Het uitbesteden van de marketing kan een erg prijzig zijn. Maar de kans dat de omzet zal gaan stijgen is vele malen hoger dan dat je zelf zorgt voor de marketing, terwijl je er weinig verstand van hebt. Het uitbesteden kan dus een erg goede investering zijn, die zich goed kan laten terugbetalen in een stijgende omzet.